Tildele Roller for Motimate Tilgang i Min Speiding

1. Logg Inn på Min Speiding: Gå til https://min.speiding.no/ og logg inn.

2. Naviger til Gruppa sin side og fanen roller: Når du er logget inn, finn og klikk på din gruppe og velg fanen for roller.

3. Tildele Roller for Motimate Tilgang: I listen over tilgjengelige roller, finn de som er gir tilgang til e-lælringen i Motimate. Se aktuell oversikt her: Gruppenivå, roller og tilganger i Min speiding

For å legge til en rolle trykker du på grønt +

Da vil du få et felt hvor du kan søke frem medlemmet du vil tildele rolle. Du kan søke på navn eller medlemsnummer og du må ha redigeringstilgang på medlemmer for å kunne søke frem vedkommende.
Du må trykke på søkeresultatet for at det skal bli valgt.

I nedtrekksmenyen under feltet hvor du har markert medlemmet som skal få rollen velger du riktig rolle og så trykker du på knappen "legg til medlem".

Husk at det kan ta litt tid før endringene trer i kraft. Når medlemmene dine logger inn på Min Speiding neste gang, bør de kunne se fanen "Tilknyttede apper" og aktivere Motimate der.

Hvis du støter på problemer eller har spørsmål under denne prosessen, nøl ikke med å kontakte Min Speiding support på [supportmailen] for veiledning og assistanse.

Vi håper denne veiledningen gjør det enkelt for deg å gi tilgang til Motimate i Norges speiderforbunds e-læringssystem. Vi setter stor pris på innsatsen din!

Hvis du har flere spørsmål eller trenger hjelp, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

Lykke til med e-læringen og god speiding!