Aktivering av Motimate i Norges speiderforbunds e-læringssystem

Vi har lagt til en ny funksjon for e-læring i Norges speiderforbund. Følg disse trinnene for å aktivere og komme i gang med Motimate-appen:

• Logg inn i Min speiding: Gå til min.speiding.no og logg inn med medlemsnummer og passord.

• Merk: Trenger du hjelp med å logge inn på Min speiding? Følg denne veiledningen: Logge inn og nytt passord.

• Gå til din profil: Etter innlogging, finn profilen din til høyre på siden.

Image Placeholder
  • Aktiver Motimate: Inne i profilen, se etter fanen "Tilknyttede apper" og trykk på den.

Image Placeholder
  • Finn "Motimate" i listen og trykk "Aktiver" ved siden av den.

Dette starter tilkoblingsprosessen.
    Image Placeholder

• Merk: Hvis du ikke ser fanen "Tilknyttede apper" eller aktiveringsknappen for Motimate kan det hende du ikke har de nødvendige tilgangene i Min speiding. Kontakt gruppelederen din for hjelp. Du kan lese mer om dette i denne veiledningen: Roller - forklaring og du kan se rolleoversikten her: Liste over roller og tilganger

Du trenger en av følgende tilganger:
    KORPSNIVÅ: Frivillig, Leder, Korpsstyremedlem, Korpsleder eller Oppnevnt ledertrener
    KRETSNIVÅ: Frivillig, Leder, Kretsstyremedlem, Kretsleder eller Oppnevnt ledertrener
    GRUPPENIVÅ: Frivillig, Leder, Lederaspirant, Gruppestyremedlem eller Gruppeleder.
    ENHETSNIVÅ: Enhetsleder, Enhetsassistent

• Velkomst-e-post fra Motimate: Etter at du har aktivert Motimate vil du motta en velkomst-e-post. Denne e-posten inneholder viktig informasjon. Sjekk både innboksen og søppelposten i e-posten din (e-posten blir sendt til e-postadressen som er registrert på din profil i Min speiding). Åpne velkomst-e-posten og følg nøye instruksjonene for å opprette et passord og logge inn på Motimate (i app på mobil eller på PC)..

Veiledningen skal gjøre det enkelt for deg å komme i gang med Motimate i Norges speiderforbunds e-læringssystem. Hvis du har problemer med aktivering eller innlogging etter å ha fulgt veiledningen, kontakt vår support på hjelp@speiding.no. Har du andre spørsmål knyttet til bruken av Motimate, ikke nøl med å sende oss en e-post.

Lykke til med e-læringen, og god speiding!