Når din bruker blir registrert for første gang i medlemssystemet Min speiding vil du få en e-post med bekreftelse på at en bruker er lagt til. E-posten blir sendt til den e-postadresse du har angitt ved registreringen. Gjennom denne bekreftelses-e-post vil du kunne sette opp ditt passord for å logge inn i Min speiding.

Hvis du glemmer passordet eller ikke mottar bekreftelses-e-posten kan du også gjøre slik:

1. Gå til siden for innlogging.

2. Be om passord

• Trykk på «Trenger passord». Du kommer da til denne siden:
Image Placeholder
  • Skriv inn medlemsnummeret ditt  eller den e-postadressen som er registrert som primær e-postadresse på deg i Min speiding. (Medlemsnummeret finnes på baksiden av Speideren, sammen med adressen din, og på medlemskortet som fulgte med medlemskontingentgiroen.)
  • Trykk "Send meg nytt passord".
  • Etter at du har trykket på "Send meg nytt passord" får du tilsendt en e-post som inneholder en nettadresse. Trykk på lenken, eller lim den inn i URL-feltet/adressefeltet i nettleseren og trykk enter.
  • NB! Hvis du bruker en e-postadresse som er registrert på flere medlemmer i Min speiding vil e-posten du mottar inneholde lenker for nytt passord til alle disse medlemmer.
  • Etter at du har åpnet denne siden, får du tilsendt en ny e-post hvor passordet står.

3. Logg inn

• Gå tilbake til https://min.speiding.no/.
  • Logg inn med medlemsnummeret ditt eller e-postadressa di som brukernavn og passordet du fikk.