Rapportsenter

Du finner rapportsenteret i Min speidnig som en av fanene på toppmenyen.

Trykk på fanen for å komme til startsiden for rapportsenteret.

Det finnes 5 underfaner til rapportsenteret:
  • Medlemsskap
  • Grupper
  • Økonomi
  • Statistikk
  • Prosjekter
Avhengig av hvilke roller og tilganger du har, vil du se ulike underfaner og rapporttyper.

Velg en rapporttype for å komme videre. I eksempelet under har vi valgt "Medlemsliste for gruppe"

Informasjon

De fleste av rapportene har en beskrivelse som forklarer hva rapporten inneholder. Det er mange faktorer som spiller inn når en rapport lages og i dette eksempelet ser vi at rapporten kun viser medlemmer som er aktive i den valgte gruppen, per i dag. Dette betyr at jo lenger tilbake i tid vi velger å vise betalingsstatus for, desto flere medlemmer i rapporten vil ha manglende betalingsstatus, ettersom enkelte av dagens medlemmer har blitt medlem etter året du henter rapport fra.

Innstillinger

• Velg gruppe
  • Velg medlemsstatus
  • Velg betalingsstatus

Lag rapport

Trykk på knappen "Lag rapport"

Du vil da få opp en oversikt på rapporten. Grunnet personvern kan vi ikke vise et eksempel på dette her.

Velg kolonner

Trykk på filtypen du vil laste ned rapporten som. Du kan velge .CSV eller .XLS

Du får nå frem en oversikt over hvilke kolonner du vil ha utskrift av i rapporten. Hvis du ikke trenger en type informasjon er det lurt å huke av denne. Du kan også huke av alt under en rubrikk ved å trykke på rubrikken.

Trykk på knappen "Last ned".

Personvern

Du har tilgang til å laste ned disse rapportene til eget bruk i på grunn av din rolle og tilgang i Min speiding. Husk at du ikke har lov å oppbevare slike lister og rapporter etter at du er ferdig med å bruke dem, og at du ikke har lov å dele rapportene.

Flere typer rapporter

Det finnes mange forskjellige typer av rapporter i rapportsenteret og denne veiledningen er ikke dekkende for alle. Noen rapporter vil for eksempel bruke lang tid på å genereres. Disse rapportene blir også loggført slik at du kan komme tilbake og laste ned den samme rapporten på nytt ved en senere anledning. Hvis det har gått lang tid siden den ble laget, og noe har endret seg, må du lage en ny rapport for at den skal være oppdatert med alle endringer.

Har du spørsmål om rapportene eller har behov for andre rapporter kan du sende inn en forespørsel eller en e-post til hjelp@speiding.no