Klikk deg inn på din gruppe (Min profil -> Medlemskap) eller skriv inn navnet på gruppa i søkefeltet.
VIKTIG: For å være sikker på at et medlem ikke blir registrert flere ganger i medlemssystemet er det lurt å gjøre et søk på medlemmets navn. Her er det bedre å søke en gang for mye enn å få dobbeltregistreringer i medlemssystemet (som også kan føre til dobbeltfaktureringer).

Du må være på gruppas side for å legge inn et medlem i gruppa
1) Gå til fanen "Medlemmer":

Klikk på  Da får du frem denne:

2) Klikk på ”opprett nytt medlem”-lenken til høyre, da kommer du til denne siden:

3) Fyll inn kjønn, fødselsdato, navn, e-post, og annen kontaktinformasjon. Legg til telefonnumre, foresatteinformasjon osv.

Skriv inn gateadresse og postnummer (poststed genereres automatisk etter at du har lagret). Du kan legge til flere adresser hvis medlemmet har det (f.eks. en for regninger og en for annen post).

NB! Hvis det er tre eller flere personer i samme husstand som er medlemmer, har de rett på husstandsrabatt. Meld fra umiddelbart etter innmelding til nsf@speiding.no. Skriv navn, medlemsnummer og hvilke andre personer som er i husstanden.

I det nederste området velger du om du vil at medlemmet skal registreres direkte, om det skal stå på venteliste eller om du vil bestemme deg senere.

Så velger du medlemskontingent.

Til sist kan du velge enhet og patrulje for medlemmet.

Trykk deretter på "Lagre" (du vil få se medlemmets side) eller "lagre og opprett ny" (du vil få opp et nytt skjema direkte).
For å endre medlemsdata for dette medlemmet senere, følg instruksjonene her.